KUNDESERVICE
E-post: post@cr-design.no
BETALING, FRAKT & LEVERING
Ordinær frakt kr. 49,-
BYTTE OG ANGRERETT
Du kan angre kjøpet av varen(e) i henhold til angrerettloven.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til CR Design uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt.
CR Design er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøper uten unødig opphold, og senest 14 dager fra CR Design fikk melding om kjøpers beslutning om å benytte angreretten. CR Design har rett til å holde tilbake betalingen til varene er mottatt fra kjøper, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.
CR Design
Knuthaugen 32
8027 BODØ
MANGEL VED VAREN. -KUNDENS RETTIGHETER OG REKLAMASJONSFRIST
Hvis det foreligger en mangel ved varen må du innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi CR Design melding om at du vil påberope deg mangelen. Du har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at du overtok varen.
Reklamasjon til CR Design bør skje skriftlig.
Retting eller omlevering
Du kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. CR Design kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. CR Design har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag
Du kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan du også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
REKLAMASJON
Hvis du har vært så uheldig og mottatt feil vare eller en vare med feil er det bare å ta kontakt med oss på post@cr-design.no så hjelper vi deg.
PERSONVERN
CR Design er opptatt av å beskytte personvernet ditt. Vi selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke denne informasjonen med tredjepart.
KONFLIKTLØSNING
Klager rettes til CR Design innen rimelig tid.
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.